Dziś dowiesz się jak działają statystyki na instagramie. Zacznijmy jednak od samej aplikacji. Instagram to narzędzie, którym obecnie posługuje się niemalże każdy. Młode pokolenie nie wyobraża sobie bez niego życia. Starsi, chociaż mniej podatni na wszelakiej maści internetowe nowinki, również dają mu szansę. Co jest w nim tak pociągającego i sprawiającego, że tyle osób ściąga aplikację i korzysta z niej każdego dnia? Otóż Instagram umożliwia stworzenie swojego miejsca w sieci – za darmo i przy niewielkim wkładzie własnym. Oczywiście, mowa tu o wkładzie własnym w postaci czasu, który musisz wygospodarować na zrobienie zdjęcia, dodanie opisu, hashtagów i opublikowanie zdjęcia. I to tyle. Ponadto, w przypadku prowadzenia konta biznesowego, wielu przedstawicieli nawet nie zastanawia się, jak sprawdzić statystyki na Instagramie i czym one w ogóle są. Jednak jeśli Ty potrzebujesz pomocy w tej kwestii, poniżej znajdują się odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania.
Zyskaj nawet 500 prawdziwych obserwacji.
Realizacja tylko 10 minut od 6.99 zł.
Analityka prywatnego a firmowego Instagrama
W przypadku, kiedy korzystasz z Instagrama dla rozrywki, a dodawane zdjęcia służą Ci do podzielenia się ze znajomymi pewnymi momentami z Twojego życia – cały proces jest tak prosty, jak opis powyżej. Jednak sytuacja zmienia się, kiedy w grę wchodzi prowadzenie Instagrama firmowego. Wtedy dochodzi wiele elementów, które pozwolą Ci przyciągnąć większą liczbę odbiorców – potencjalnych klientów. Natomiast w ślad za tym idzie też więcej czasu, który musisz poświęcić na prowadzenie konta. W tym artykule przybliżymy Ci jedno z narzędzi, które pomoże Ci kontrolować rozwój Twojej marki na Instagramie. Są to statystki Instagram, które są dostępne tylko w przypadku kont firmowych. Wyjaśnimy Ci jak sprawdzić statystyki na Instagramie i gdzie ich szukać. Zapytasz pewnie, czym się również różni konto prywatne od firmowego? Odpowiedź znajdziesz poniżej.
Konto prywatne a konto firmowe na Instagramie – czym się różnią w praktyce ?
Przy zakładaniu konta na Instagramie, aplikacja automatycznie ustawia profil konta, jako osobisty. Jest to podstawowa wersja konta na Instagramie, która umożliwia dodawanie zdjęć, zmienianie ich wyglądu za pomocą wgranych filtrów, dodawania opisów, hashtagów (oznaczeń z symbolem #) oraz ich publikowania. Dla użytkownika Instagrama, który nie planuje promowania swojego produktu czy usług na Instagramie – taki typ konta w zupełności wystarczy. Co więcej, nie ma on wbudowanych opcji, które mogłyby być niewykorzystane, więc po prostu zbędne.
Czy można korzystać z opcji statystyki na instagramie jako osoba prywatna?
Jeśli jednak chciałbyś budować społeczność swoich fanów na Instagramie, docierać ze swoimi treściami do coraz większej liczby odbiorców – nic nie stoi na przeszkodzie. Instagram umożliwia przełączenie konta z osobistego na firmowe w każdej chwili. Dlatego, jeśli po pewnym czasie stwierdzisz, że warto byłoby bardziej kontrolować komunikowanie się z odbiorcami za pomocą dodawanych na Instagrama treści – nie wahaj się ani chwili. Zmieniając konto na firmowe nic nie tracisz – możesz jedynie zyskać. Wszystkie dotychczas dodane zdjęcia zostają na Twoim profilu w niezmienionej formie, a Twoi obserwujący nawet nie zauważą tej zmiany. Różnice między profilem o charakterze osobistym i firmowym będą widoczne tylko dla Ciebie, co jest ogromną zaletą takiego rozwiązania.
Możliwości płynące z posiadania konta firmowego
Ponadto to, co jest najważniejsze w przełączeniu konta osobistego na firmowe to możliwość większej kontroli nad dodawanymi treściami. Do tego m.in. służą statystyki Instagram. O tym, co kryje się pod tym pojęciem i jak sprawdzić statystyki na Instagramie piszemy w dalszej części tego artykułu.
Statystyki Instagram – co to jest?
Jeśli zdecydujesz się na zmianę konta osobistego na firmowe – wystarczy tylko chwila, żeby tego dokonać. Jednak zanim to zrobisz, podamy Ci kilka informacji na temat: Instagram statystyki. Zacznijmy od tego, czym są owe „statystyki Instagram”? Otóż jest to wbudowane narzędzie, służące do analizy prowadzonych przez Ciebie i Twoich obserwujących działań. Znajdziesz tutaj takie zakładki jak:
- Aktywność
- Zawartość
- Grupa odbiorców
Dzięki przełączeniu konta na biznesowe, zyskujesz dostęp do wskaźników skuteczności relacji i promowanych postów w czasie rzeczywistym przez cały dzień. Co więcej, masz wgląd w statystyki, dotyczące obserwujących Cię osób oraz ich reakcji na Twoje posty. Ponadto, zakładając konto firmowe masz możliwość dodania informacji o firmie: godziny pracy, lokalizacja, numer telefonu, e-mail.
Zalety posiadania dostępu do możliwości jakie daje konto firmowe
Już wiesz, konto firmowe, które jest swojego rodzaju „ulepszoną wersją” konta osobistego, posiada wiele zalet. Przede wszystkim jest to dużo większa liczba funkcji, które pozwolą Ci rozwinąć biznes lub wypromować markę czy usługę. Ponadto, dzięki funkcji statystyki na Instagramie możesz mieć cały czas rękę na pulsie i kontrolować rozwój swojej firmy czy profilu. A zatem, podpowiemy Ci jak przejść przez proces zmiany konta osobistego na firmowe. I od razu chcemy Cię uspokoić – to nie będzie nic skomplikowanego i z naszą pomocą na pewno dasz sobie z tym radę!
Jak przełączyć konto osobiste na konto firmowe na Instagramie?
Przede wszystkim musisz zalogować się na profil, który chcesz zmienić na firmowy. Następnie uruchom „menu”. Wyświetli Ci się panel, z którego wybierz opcję „Ustawienia”, znajdujące się na samym dole. W zakładce Ustawienia należy znaleźć opcję „Przełączanie na konto firmowe”. Po wybraniu tego pola, Instagram wyświetli Ci powitanie: „Narzędzia biznesowe na Instagramie – zapraszamy!, twoja_nazwa_użytkownika”. Co więcej, w kolejnych etapach wyświetlone zostaną informacje na temat tego, jakie możliwości płyną z posiadania konta biznesowego na Instagramie. Informacje, które ukażą się Twoim oczom to:
- „Uzyskaj statystyki – poznaj informacje o osobach obserwujących i sprawdź skuteczność swoich postów.”
- „Utwórz promocje – skorzystaj z promocji, aby dotrzeć do nowych osób na Instagramie.”
- „Twój profil firmowy – dodaj przyciski kontaktowe, aby klienci mogli wysłać Ci e-mail lub zadzwonić do Ciebie bezpośrednio z Twojego profilu.”
statystyki na instagramie przy prowadzeniu konta firmowego
Następnie, po wybraniu przycisku „kontynuuj” zostaniesz postawiony przed dokonaniem wyboru kategorii do Twojego konta firmowego. Jest to niezmiernie ważny krok, którego nie należy pomijać. Przede wszystkim, określenie kategorii Twojego konta pozwoli Twoim przyszłym obserwującym dowiedzieć się, czym zajmuje się Twoja firma. W gąszczu kont, prowadzonych na Instagramie, jest to informacja, która ułatwi życie zarówno Tobie, jak i potencjalnym klientom. I tym razem Instagram wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkownika i kategorii nie musisz wymyślać sam. Wystarczy jeśli wybierzesz z listy kategorię główną oraz podkategorię, która uszczegółowi charakter Twojej działalności.Po dokonaniu wyboru, Instagram poprosi Cię o zaakceptowanie zmian i potwierdzenie, czy wszystkie wprowadzone dane się zgadzają. W tym miejscu możesz zmienić lub zostawić w niezmienionej formie dane kontaktowe, tj. adres e-mail lub telefon. Kolejnym etapem będzie możliwość połączenia konta na Instagramie z kontem na Facebooku.
Instagram statystyki – jak znaleźć?
Po przełączeniu konta osobistego na firmowe, zastanawiasz się pewnie, gdzie znaleźć zakładkę Instagram statystyki? Po pierwsze musisz mieć na uwadze to, że statystyki Instagram poprzez aplikacje działają tylko na telefonach komórkowych. Jeśli, jak większość użytkowników tego portalu, na co dzień korzystasz z Instagrama w wersji mobilnej – nie masz sobie czym głowy zaprzątać. Wszystkie opcje, łącznie ze statystykami będą działać sprawnie i bez żadnych problemów będziesz mógł z nich korzystać w każdej sytuacji.
Statystyki na instagramie tylko w wersji mobilnej aplikacji?
Dlaczego jest tak, że opcja statystyki Instagram wyświetlają się tylko na telefonie? Otóż założeniem twórców Instagrama było stworzenie aplikacji mobilnej. I do tej pory, przez dziesięć lat istnienia Instagrama, tak właśnie funkcjonuje. Natomiast istnieje możliwość uruchomienia Instagrama i korzystania z niego z poziomu komputera. Jest to dobre rozwiązanie dla twórców, którzy chcą dodawać wysokiej jakości zdjęcia, robione profesjonalnym sprzętem fotograficznym. Wtedy nie muszą oni przesyłać wyedytowanych zdjęć na telefon i dopiero tam dodawać opis i wszystkie pozostałe elementy posta. Zaoszczędza to ich czas i zdjęcie nie traci na jakości. Natomiast tracą oni możliwość śledzenia statystyk za pośrednictwem komputera jednak jest to dostępne przez różne aplikacje, które w tym celu zostały stworzone.
Gdzie znajdują się statystyki na instagramie w aplikacji mobilnej?
Po uruchomieniu (i ewentualnym zalogowaniu, jeśli nie wybrałeś opcji zapamiętywania hasła i loginu), musisz wejść na swój profil i nacisnąć przycisk w prawym górnym rogu. Karta, która wysunie się z prawej strony posiada takie zakładki, jak:
- Statystyki
- Twoja aktywność
- Znacznik nazwy
- Zapisano
- Bliscy znajomi
- Otwórz Facebooka
Zakładki, które będą Cię najbardziej interesowały i z którymi powinieneś się zaznajomić to dwie pierwsze, Statystyki oraz Aktywność. Są one szczególnie ważne przy prowadzeniu konta firmowego, który ma się stale rozwijać i przyciągać nowych obserwujących (a kto nie byłby tym zainteresowany?!). Dlatego zebraliśmy dla Ciebie praktyczne informacje, związane z funkcją statystyki Instagram oraz twoja aktywność.
Jak sprawdzić statystyki na Instagramie?
Skoro wiesz już, gdzie szukać zakładki statystyki oraz posiadasz wiedzę na temat korzyści, wynikających z prowadzenia konta biznesowego na Instagramie, zajmijmy się szczegółowo kwestią tego, jak sprawdzić statystyki na Instagramie.
Jakie informacje możesz uzyskać, korzystając z opcji Instagram statystyki.
Po pierwsze, w przeciwieństwie do użytkowników, posiadających konto osobiste, możesz dowiedzieć się, jaka była ogólna ilość wyświetleń Twojej publikacji. Gdybyś posiadał konto osobiste, wyświetlałaby Ci się tylko ilość polubień danego zdjęcia. Jednak firmowy profil daje możliwość sprawdzenia, ile razy Twój post został wyświetlony, polubiony, skomentowany. Ponadto masz możliwość śledzenia zasięgu każdej Twojej publikacji. Czym jest ten tajemniczo brzmiący zasięg? Jest to liczba unikatowych kont, na których wyświetlono Twój post. Jest to istotna informacja, ponieważ każde takie konto to Twój potencjalny klient. Warto móc sprawdzać i podejmować kolejne kroki w celu zwiększania zasięgów. A bez konta firmowego i zakładki statystyki na Instagramie nie byłbyś w stanie podejmować takich działań.
Różnica między zasięgiem a wyświetleniami
Warto zwrócić uwagę na to, że zasięg i wyświetlenia, choć mogłoby się wydawać inaczej, to dwie zupełnie inne kwestie. Wyświetlenia dotyczą ogólnej ilości wyświetleń jednego posta. Jednak pewne osoby mogą zaburzać stan faktyczny, ponieważ wyświetlają jeden post kilka razy. I do takiego rozróżnienia niestety statystyki na Instagramie nie dają dostępu. Natomiast zasięg podaje informacje na temat tego, ile razy został wyświetlony dany post, jednak dotyczy to unikatowych użytkowników. Nawet jeśli wyświetlają oni Twój post kilkakrotnie, nie będzie się to wliczało do sumy zasięgu.
Dodatkowe zalety dostępu do statystyki na instagramie
Co więcej, jeśli w opisie profilu, tzw. BIO, dodałeś link do Twojej witryny internetowej: sklepu czy bloga, dzięki narzędziu Instagram statystyki jesteś w stanie sprawdzić, ile osób kliknęło przycisk, przekierowujący do strony internetowej. Poza tym, oprócz wyżej wymienionych masz również dostęp do zakładki aktywność, której poświęciliśmy osobny akapit poniżej.
Jak sprawdzić statystyki na Instagramie?
Najlepiej regularnie – jeśli to tylko możliwe zaglądaj do zakładki Instagram statystyki codziennie. W ten sposób będziesz kontrolować swój biznes i będziesz mógł reagować, kiedy sytuacja nie będzie idealna. Ponadto, zwróć uwagę, żeby przykładać do tego zadania dużą uwagę i poświęcić na nie trochę czasu każdego dnia. W przyszłości przyniesie Ci to obfite plony w postaci dużej liczby odbiorców.
Statystyki na instagramie – zakładka aktywność
Oprócz wyżej opisanych, w zakładce statystyki Instagram jest opcja Aktywność. Podobnie jak zasięg i wyświetlenia, związana jest ona z użytkownikami, którzy reagują na Twój post. Jednak to, co jest najważniejsze to fakt, że w Aktywności wyświetlana jest liczba unikatowych profili, które polubiły zdjęcie lub zostawiły pod nim komentarz. I to wszystko dotyczy konkretnego czasu. Innymi słowy, za pomocą zakładki Aktywność możesz sprawdzić, o jakich godzinach i w jakich dniach tygodnia odbiorcy Twoich postów są najbardziej aktywni. Dzięki temu będziesz miał możliwość wypracowania sobie systemu dodawania zdjęć w najbardziej optymalnych dniach i godzinach. A to z kolei pomoże Ci budować coraz większe grono obserwujących, będących jednocześnie potencjalnymi klientami.
Co jeszcze daje funkcja sprawdzania statystyki na instagramie ?
Dzięki temu, że będziesz korzystał z zakładki Statystyki na Instagramie, będziesz miał możliwość śledzenia ogólnej statystyki profilu. Są to między innymi: wyświetlenia postów, wyświetlenia profilu, zasięg czy przejścia do witryny internetowej – wszystkie dane dotyczą ostatniego tygodnia Twojej działalności na Instagramie. Ponadto statystyki na Instagramie umożliwiają sprawdzenie tego, w jakim wieku są Twoi obserwujący, jaka jest ich płeć, lokalizacja oraz czas aktywności. Co więcej, wyświetlają się tam również Twoje najpopularniejsze publikacje za ostatni tydzień, miesiąc, trzy miesiące i cały okres działalności na Instagramie).
Analityka Instagrama i funkcje wspomagające biznes – statystyki na instagramie
Zakładka Aktywność daje Ci również możliwość sprawdzenia, ile osób kliknęło przyciski kontaktowe (e-mail, połączenie). Jak widzisz, statystyki na Instagramie to narzędzie bardzo rozbudowane i niezwykle pomocne w efektywnym zarządzaniu firmowym kontem na Instagramie. Z chwilą, kiedy nauczysz się z nich swobodnie korzystać, staną się one Twoim nieodłącznym elementem dnia pracy. Zakładka statystyki Instagram będą pierwszą, którą sprawdzisz, po włączeniu Instagrama. I słusznie, bo trzymanie ręki na pulsie w przypadku prowadzenia biznesu to klucz do sukcesu i obowiązkowy punkt każdego dnia. A jeśli zastanawiasz się, co zrobić, żeby statystyki były coraz lepsze i z dnia na dzień przybywało Ci obserwujących, śpieszymy z pomocą.
Jak uzyskać lepsze statystyki na Instagramie?
Zgodnie z badaniami stale przeprowadzanymi na Instagramie wiemy, że normą jest zdobywanie zasięgu w wysokości 30-60% ogólnej liczby obserwujących. Taki stan rzeczy gwarantuje, że Twoje posty będą docierać do coraz większej liczby osób, które zostaną z Tobą na dłużej. A co za tym idzie, staną się Twoimi stałymi klientami. W przypadku większości biznesów, które są wspomagane za pomocą Instagrama jest to niezwykle ważne. Natomiast, co w sytuacji, kiedy zaobserwujesz, że Twoje zasięgi i wyświetlenia znacznie odbiegają od normy? I to niestety nie w tę pozytywną stronę? Nie załamuj się, bo jest na to rozwiązanie.
Budowanie zasięgów i lepsze statystyki na instagramie dzięki SzybkieLajki
Skoro nasz już sposoby na to, jak sprawdzić statystyki na Instagramie, zajmijmy się kwestią dodatkowych działań na rzecz Twojej popularności na Instagramie. Przedstawiamy Ci sposób, który pomoże Ci wspomóc naturalne działania na Instagramie. Strona Szybkielajki.pl, bo to o jej usługach mowa, oferuje swoim klientom polubienia zdjęć, komentarze i nowych obserwujących. Pewnie zastanawiasz się, jak to działa? Proces jest naprawdę prosty i nie wymaga od Ciebie specjalnych umiejętności ani czasu. Oto kilka kroków, które pomogą Ci zbudować silną społeczność i uzyskać lepsze statystyki na Instagramie.
Jak zwiększyć statystyki na instagramie z pomocą SzybkieLajki – Instrukcja
- Wchodzisz na stronę www.szybkielajki.pl i wybierasz zakładkę, z której chcesz skorzystać np. „obserwacje na Instagramie” albo „polubienia na Instagramie”
- Wybierasz ilość polubieni albo obserwujących, którą chcesz zasilić swoje konto;
- Wpisujesz nazwę Swojego profilu na Instagramie i … gotowe!
- Jedyne, co musisz jeszcze zrobić to opłacić transakcję i w ciągu kilku minut możesz cieszyć się lepszymi statystykami.
Jak widzisz, warto wspomóc budowanie swoich zasięgów i ilości obserwujących. Szczególnie, że strona www.szybkielajki.pl oferuje Ci pomoc za naprawdę niewielkie kwoty. Warto spróbować i przekonać się na własnej skórze, że to działa. Promocja Twojego konta, której efektem będzie poprawienie statystyk Twojego profilu, a przez to marki, z pewnością przyniesie pozytywne i długofalowe efekty.
Darmowa metoda na znacznie wyższe statystyki na Instagramie?
Serwis Szybkielajki.pl Specjalnie dla swoich klientów przygotował darmowy sposób na podbijanie statystyk na instagramie! Jest to zdobywanie zasięgu na portalu poprzesz hasztagi! Chcesz wiedzieć więcej? Sprawdź sam: “Najpopularniejsze Hasztagi na Instagramie 2019”
Konto firmowe – jak zwiększyć jego zasięg i statystyki?
Pamiętaj, że zbudowanie silnej społeczności na Instagramie oraz pozytywne wpłynięcie na statystyki na Instagramie, nie jest sprawą prostą. Wymaga to dużo czasu, wytrwałości i zaangażowania. Jednak jest sposób na to, żeby w przyjemny i niewymagający sposób wspomóc te działania i pozytywnie wpłynąć na odbiór Twojej firmy w sieci. Mowa tutaj o wspomnianej wyżej stronie Szybkielajki.pl. Jednak pewnie nasuwa Ci się pytanie: po co właściwie przyspieszać ten naturalny proces zdobywania obserwacji?
Im więcej osób Cię Obserwuje tym bardziej Twoje statystyki na instagramie rosną !
Otóż na to pytanie może być wiele odpowiedzi. Jedna z nich jest taka, że dzięki odpowiednio dużej liczbie obserwujących na Instagramie, budujesz swoją rozpoznawalność, a także wzbudzasz większe zaufanie wśród fanów. Sytuacja jest niezwykle prosta – wchodząc do kogoś na profil i widząc, że obserwuje go 10000 osób, chętniej staniemy się częścią tak dużej społeczności. Ponadto, stwierdzimy, że taka grupa nie może się mylić i dany produkt czy usługa muszą mieć w sobie to coś, skoro przyciągnęły tylu obserwatorów. I nie chodzi tutaj o to, żebyś oszukiwał swoich potencjalnych klientów i oferował im towary kiepskiej jakości. Chodzi tylko o to, żeby wspomóc Twój start lub dalszy rozwój na wymagającym rynku internetowym. Wysokiej jakości produkt obroni się sam, jednak bez odpowiedniego zastrzyku klientów i polubień na starcie, będzie Ci o wiele ciężej osiągnąć sukces w szybkim tempie.
Korzystanie z opcji statystyki na instagramie a rozwijanie profilu
Dlatego, jeśli zależy Ci na rozwoju firmy i pozytywnym wpłynięciu na statystyki na Instagramie Twojej firmy – nie zwlekaj. Zacznij od wprowadzenia w życie wszystkich opisanych przez nas zmian i udoskonaleń. Nie wahaj się również i zainwestuj w polubienia i obserwacje. Dobra inwestycja zwróci się szybko i z nawiązką. A Ty będziesz mógł się cieszyć z rosnącej w siłę marki i społeczności na Instagramie. Mamy nadzieję, że po przeczytaniu naszego artykułu wiesz już, jak sprawdzić statystyki na Instagramie, gdzie ich szukać i do czego się przydają. Życzymy powodzenia w wykorzystywaniu tej wiedzy w praktyce. Jeśli dalej chcesz poszerzać swoją wiedzę na temat rozwijania instagrama sprawdź wpis o tym “JAK ZDOBYĆ POPULARNOŚĆ NA INSTAGRAMIE.”