Publikujesz na Facebooku rozmaite treści, licząc na szeroki odzew swojej społeczności. Jednak pod Twoimi postami brakuje jakiejkolwiek reakcji. A przecież Twoimi celem jest zaangażowanie fanów! To właśnie zaangażowanie jest podstawowym elementem, jaki docenia algorytm Facebooka. Bez tego nie jesteś w stanie zbudować odpowiednich zasięgów, które wpłyną na popularność Twojego profilu. Z tego poradnika dowiesz się ile kosztuje reklama na Facebooku a także czy w 2019 dalej warto za nią płacić. Jeśli chcesz więc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zachęcić ich do aktywności w ramach Twojej strony – z pewnością zainteresuje Cię reklama na fb.
Sprawdzamy jakie za sobą niesie – i czy jest ona jednym sposobem na zautomatyzowanie procesu pozyskiwania nowych odbiorców? Osiągniesz to tylko wtedy, gdy przeprowadzisz kampanie reklamowe na Facebooku w odpowiedni sposób. W jaki? Przeczytaj poradnik by dowiedzieć się więcej.
Jak działa reklama na fb w 2019?
Dlatego też przygotowaliśmy dla Ciebie nasz poradnik, z którego dowiesz się jak na czym polega i ile kosztuje reklama na Facebooku. Podpowiemy Ci też, czy jest ona dla Ciebie najlepszym możliwym rozwiązaniem. Wszystko czego potrzebujesz – masz teraz dostępne w jednym miejscu. Reklama na Fb nie będzie już miała przed Tobą tajemnic.
Jeżeli nie masz jeszcze Fanpage być może powinieneś rozważyć jego założenie?
https://szybkielajki.pl/co-to-jest-fanpage-na-facebooku/
Jak działa reklama na Facebooku?
Reklama na Facebooku jest obecnie jednym z najskuteczniejszych narzędzi, dzięki którym możesz dotrzeć do swoich fanów czy Klientów. Pokaźna baza użytkowników tego serwisu pozwala dotrzeć z przekazem reklamowym do ponad 15 milionów polskich internautów i internautek! Z kolei dane deklarowane (tzn. te, które są podawane podczas rejestracji czy uzupełniania profil) pozwalają na docieranie do bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców. Zaś to ile kosztuje reklama na Facebooku zależne jest od naprawdę wielu czynników
Zalety reklamy na fb
Dużą zaletą, jaką mają kampanie reklamowe na Facebooku, jest możliwość kierowania reklamy do osób na konkretnych stanowiskach – bez względu na to, czy szukasz pracownika, czy chcesz sprzedać usługę lub promować ciekawy projekt – możesz dotrzeć do kogo chcesz, ze spersonalizowaną wcześniej reklamą. Jednak największym (choć często niedocenianym) zasobem Facebooka są informacje o zachowaniach użytkowników. To właśnie polubienia, śledzenie profili społecznościowych czy komentarze dają możliwości bardzo skutecznego dotarcia do szerokiego grona odbiorców. I właśnie tutaj z pomocą przychodzi Ci serwis Szybkielajki. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w dalszej części naszego poradnika.
Na czym polega taka reklama?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, warto zastanowić się, czym jest Facebook Ads. Jest to w dużym uproszczeniu system, umożliwiający reklamowanie produktów i usług. Odbywa się to w formie nienachalnych komunikatów wyświetlanych na Facebooku, Instagramie i w aplikacjach z grupy Audience Network, które należą do tej samej marki macierzystej. Reklamodawcy mają tutaj do wyboru kilka różnych formatów reklam, które mogą dopasować m.in. do specyfiki firmy lub profilu swoich odbiorców. Jednak najważniejszą funkcję reklamy na Facebooku stanowi targetowanie, czyli możliwość sprecyzowania grupy docelowej według różnych wskaźników.
Co daje promowanie na Facebooku
Promowanie się na Facebooku pozwala firmom czy markom osobistym kierować treści bezpośrednio do użytkowników, którzy mogą faktycznie zainteresować się przedstawionymi im produktami, wydarzeniami czy usługami.
Największe znaczenie dla kampanii reklamowych na Facebooku ma określenie celu, który chcesz osiągnąć i grupy docelowej, do której kierujesz swój przekaz. Dzięki odpowiedniemu połączeniu danych deklarowanych (w których użytkownik mówi o sobie) i behawioralnych (pokazujących, na co użytkownik reaguje na FB) – możesz dotrzeć do osób zainteresowanych dowolnym produktem, wydarzeniem czy usługą. Aby to osiągnąć, możesz nie tylko wykorzystać informacje, które użytkownicy umieszczają na swoich profilach, ale również ich ścieżki w ramach portalu.
Do kogo i jak kierować reklamy na fb
Jeżeli więc chcesz promować usługi na swojej stronie internetowej – dotrzesz do konkretnej osoby, która chętnie porusza się nie tylko w obrębie samego Facebooka. Jeżeli jednak chcesz, aby użytkownik polubił Twój fanpage – reklama na Fb powinna być skierowana do osób, które są aktywne wewnątrz serwisu.
W sytuacji, gdy masz na swojej stronie internetowej newsletter, możesz wykorzystać swoją bazę emaili na Facebooku. Dzięki temu ponownie dotrzesz do osób, które już znają Twoją firmę. Zaskoczysz ich nowymi treściami, zwiększając zaangażowanie w budowanie zasięgu Twojego profilu.
Reklama a promocja
Reklama na Facebooku jest często traktowana jako mało wiarygodna forma promocji. Bowiem to właśnie promocja jest w stanie zbudować pozytywny obraz Ciebie i Twoich poczynań na Facebooku, budząc zaufanie odbiorców. Aby jednak to osiągnąć, potrzebujesz wartościowych treści, które z czasem zbudują zaangażowanie Twoich fanów. Firmy często porównują kupowanie lajków z tym ile kosztuje reklama na Facebooku i są w szoku!
Błyskawiczna promocja na Facebooku
Jeśli jednak zależy na bardziej konkretnych, łatwych do zmierzenia efektach promocji profilu – kampanie reklamowe na Facebooku mogą się u Ciebie nie sprawdzić. W takiej sytuacji postaw na sprawdzony serwis, który pozwoli w błyskawicznym tempie zbudować popularność. Miejsce, którego skuteczność potwierdzają niezależne źródła, a mianowicie serwis Szybkielajki.
Wybierając promocję, w postaci polubień Twoich postów i samego profilu, wspierasz budowanie zasięgów swojej działalności. Reklama może tylko powiadomić o jej dostępności.
Ile kosztuje reklama na Facebooku
To od czego zależy i ile kosztuje reklama na Facebooku w głównej mierze określane jest na podstawy grupy odbiorczej do której ją kierujesz. To znaczy, że inne będą stawki reklamowe za reklamę dla użytkowników 18-23 a inne 31-45 lat. Niezależnie od tego pokazujemy alternatywy dla reklamy na fb jaką jest skuteczniejsze kupowanie lajków.
Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Kampanie reklamowe na Facebooku, są w gruncie rzeczy systemem aukcyjnym. Oznacza to, że stawki każdego z reklamodawców, czy poszczególnych operacji – różnią się między sobą. Aby zatem oszacować koszty, które generuje reklama na Fb, trzeba przeanalizować kilka czynników. Zwróć uwagę, że możesz wpłynąć zaledwie na część z nich. Pozostałe są niestety poza zasięgiem Twojego oddziaływania.
Warto znać je wszystkie, bo dzięki temu możesz starać się obniżyć stawki, prowadząc na przykład testy typu A/B. Przeanalizujmy wspólnie najpopularniejsze elementy, które pozwolą Ci odpowiedzieć na pytanie – ile kosztuje reklama na Facebooku.
Od czego zależy cena reklamy na fb?
Każde wybierane przez Ciebie ustawienie – ma (lub może mieć) wpływ na to, ile kosztuje reklama na Facebooku. Opiera się to na systemie wzajemnych zależności, w którym zmiana jednego elementu może podnieść lub obniżyć koszt pojedynczego kliknięcia lub innej, oczekiwanej aktywności ze strony Twojego odbiorcy.
Wpływają na to czynniki tak oczywiste, jak na przykład wybór celu reklamowego. Tak więc możesz oczekiwać od reklamy – generowania wejść na stronę. Dzieje się to za pomocą jednego z dwóch celów reklamowych: zasięgu bądź ruchu. Zestawienie ze sobą kosztów kliknięcia obu z tych kampanii pokaże, że cena reklamy na Facebooku w każdej tego typu sytuacji – będzie inna. Jedna z nich pozwoli Ci zdobyć fanów tańszym kosztem. Ale uważaj, ponieważ nie zawsze będzie to ruch, o jaki Ci chodzi.
Co sprawia, że reklama na fb jest tak droga
Innymi przykładem części składowych kampanii, mających wpływ na jej finalny koszt -jest umiejscowienia oraz urządzenia. Zazwyczaj wejścia użytkowników na Twój profil z urządzeń mobilnych, są tańsze niż w przypadku komputerów stacjonarnych czy laptopów.
Grupa docelowa a cena reklamy na Facebooku
To, ile warta jest reklama na Facebooku, zależy również od Twojej grupy docelowej. I to pod kilkoma różnymi względami.
Po pierwsze, wpływ na cenę reklamy na Facebooku – ma wielkość grupy, do której ją kierujesz. Jeżeli Twoja grupa będzie zbyt rozbudowana, Facebook podliczy Cię dużo drożej. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ (w opinii serwisowych botów) nie przykładasz się wystarczająco dobrze do swojego zadania. Nie nastąpiło z Twoje strony właściwe sprecyzowanie odbiorców reklamy. Przez co prawdopodobnie trafi ona do ludzi, którzy nie są nią potencjalnie zainteresowani. To z kolei, z punktu widzenia Facebooka, jest błędem zasługującym na najwyższy wymiar kary – jaką są najwyższe stawki.
Reklama na fb – Problemy
Wydawać by się mogło, że idealna będzie tutaj wąska grupa docelowa, wielkości około kilku tysięcy osób. Niestety, to również może być problematyczne podejście do reklamy. Bardzo wąska grupa, która daje małe zaangażowanie pod postami, prawdopodobnie będzie również sporo Cię kosztowała.
Po drugie wydatki, jakie musisz ponieść, aby dotrzeć do danej grupy zależą od tego, ile osób jednocześnie chce do niej trafić. Jednym słowem: konkurencja na Facebooku.
Facebook prezentuje użytkownikom określoną liczbę reklam w ciągu dnia. Musi zatem zadbać o to, aby w miarę przyjemnie spędzać czas na portalu, bez poczucia osaczenia nachalnymi reklamami. W związku z tym serwis podejmuje decyzje, czyje reklamy powinien wyświetlić.
Ile kosztuje reklama na Facebooku za lead
Są więc grupy odbiorców, o które rywalizuje ze sobą mniejsza liczba reklamodawców. Ale też są odpowiednio duże, by dla każdego znalazło się tam miejsce (na przykład przy szerokich kategoriach zainteresowań). Wówczas kwoty za reklamy będą stosunkowo mniejsze. Istnieją również grupy specjalistyczne z dużą konkurencją. Z kolei tutaj poniżej pewnej kwoty za kliknięcie najzwyczajniej nie uda się zejść. A takie kwoty będą nawet kilkukrotnie wyższej, niż ma to miejsce w innej grupie docelowej.
Jak duże są w rzeczywistości te różnice? Zdarzają się kampanie, w których lead (pozyskany adres e-mail) kosztuje 20 groszy, ale i takie, gdzie ten koszt może wynieść ponad 100 złotych. Są też kampanie, w których kliknięcie jest warte zaledwie 2 grosze, jak i takie, gdzie ta kwota mieści się w przedziale 4-5 złotych.
Wskaźnik Trafności
Być może jeszcze o tym nie wiesz, ale Facebook stworzył algorytm, który podpowiada, jak dobra jest Twoja reklama. Określa się go powszechnie mianem się Wskaźnika Trafności. Jest to wynik, podany w skali od jednego do dziesięciu, który odzwierciedla subiektywną jakość Twojej reklamy.
Jakość ta jest więc specyficznie zrozumiana. Wpływa na nią bowiem kilka czynników – CTR, pozytywne reakcje na reklamę (lajki, komentarze, czy udostępnienia), jak i te negatywne aktywności Twoich odbiorców. CTR to dla Facebooka informacja o tym, jak dobrze Twoja kreacja pasuje do wizji grupy docelowej. Założenie jest przy tym bardzo proste: ciekawa, atrakcyjna reklama zachęca do działania. Im więcej osób klika, tym reklama będzie dla Ciebie tańsza.
Jakie reakcje przynosi reklama na fb
Podobnie dzieje się z reakcjami odbiorców reklamy. Pozytywne pokazują, że się ona podoba. Negatywne – że jest wręcz przeciwnie. Facebook bierze to pod uwagę, ustalając swoje stawki. Nie zwraca jednak uwagi wyłącznie na ten aspekt. To, z jaka, częstotliwością Twoja reklama będzie się wyświetlać reprezentantom danej grupy docelowej, zależy właśnie od liczby reakcji fanów i ich rodzaju.
Wskaźnik Trafności warto jest traktować bardziej jako podpowiedź. Może być dla Ciebie czytelnym sygnałem, że z daną reklamą jest coś nie tak, na przykład jej forma nie podoba się grupie odbiorców. Pamiętaj jednak, że przede wszystkim odzwierciedla ona popularność Twojej reklamy. Nie mówi zatem nic o jej skuteczności sprzedażowej. A te informacje powinny być dla Ciebie dużo ważniejsze.
Reklama na fb to loteria
Te dwa elementy mogą być ze sobą dodatkowo powiązane, choć nie zawsze. Często zdarzają się kampanie, w których reklamy o wysokim Wskaźniku Trafności nie sprzedają danej oferty, a takie o średniej wartości tego współczynnika – budują szerokie grono potencjalnych Klientów.
Wydatki na reklamę
Ten element celowo znalazł się na końcu tego zestawienia, ponieważ nie warto traktować go jako nadrzędnego argumentu samego w sobie. Koszty reklam na Facebooku zależą przecież od kwoty, którą chcesz przeznaczyć oraz Twoich faktycznych możliwości w tym zakresie. Wiąże się to z dwoma ustawieniami Menadżera Reklam.
Będzie to po pierwsze budżet na reklamę – podany w zestawieniu całkowitym bądź dziennym – czyli suma, jaką możesz wydać na kampanię.
Po drugie, ważna jest stawka za akcję (np. w postaci kliknięcia). Co ważne, może być ona automatyczna bądź ręczna. Możesz również samodzielnie próbować podnieść wyniki reklamy (np. częstotliwość wyświetleń) – operując właśnie tą wartością.
To ile kosztuje reklama na Facebooku zależy od wielu czynników
Można znaleźć też inne czynniki wpływające na to, ile kosztuje reklama na Facebooku. Między innymi będą to rzeczy niezależne od Ciebie. Będzie to na przykład konkurencja, o której mówiliśmy czy związane z nią bezpośrednio – większe koszty kampanii, na przykład w okresie przedświątecznym. Wtedy Twoje nakłady na reklamę mogą wzrosnąć.
Wymienione wyżej czynniki należą przy tym do najważniejszych, od których warto rozpocząć analizę, na jaką z pewności zasługuje Twoja reklama na fb. Szukaj bezpośrednich przyczyn wysokich kosztów lub wyjątkowej skuteczności dla poszczególnych kampanii.
Reklama a promocja – Różnice
W tej części chcielibyśmy poruszyć problem wynikający między reklamą na Facebooku a skuteczną promocją. Hasła wydają się być podobne jednak w rzeczywistości znaczą co innego. Dowiedz się jak efektywnie wpływać na pozyskiwanie fanów aby Twoja promocja zakończyła się sukcesem wizerunkowym i finansowym.
Reklama na FB – a zdobywane lajki
Kampanie reklamowe na Facebooku, są bardzo często nakierowane na konkretne aktywności, wykraczające poza same polubienia. Trzeba jednak pamiętać, że właśnie to działanie, w postaci prostego kliknięcia – przychodzi Twoi odbiorcom najłatwiej. Nawet, jeśli w sponsorowanym poście zwracasz się do nich z bezpośrednią prośbą o komentarz. Dużo chętniej klikną oni wybraną przez siebie ikonę emocji, niż wejdą z Tobą w bezpośrednią konwersację. Nie wspominając nawet o tym ile kosztuje reklama na Facebooku, która przyniesie Ci zadowalające efekty.
Lajki dają Ci zasięgi
Być może zastanawiasz się, co dają Ci lajki na Facebooku? Dlaczego warto dzięki nim wybić się na tym portalu społecznościowym? Można udzielić wiele różnych odpowiedzi na to pytanie. A każda z nich po części wyjaśni Ci, w czym tkwi cały fenomen. Przede wszystkim lajki dają Ci popularność, dzięki której zyskasz rozpoznawalność. Z niej wynikają z kolei nowe zaproszenia i znajomości. Niezależnie od tego, czy lubisz mieć duże grono znajomych – pamiętaj o możliwościach, które się z tym wiążą.
Co jeszcze dają lajki na Facebooku
Firmy znacznie chętniej współpracują przecież z popularnymi influencerami, a lajki to dobry sposób, by nadać tempa twojej karierze!
Czy lajki są zatem tylko wyrazem biernej postawy Twoich fanów lub ich bezosobowych kliknięć? Zdecydowanie nie! To właśnie dzięki nim – Twoje posty trafiają do szerszego grona odbiorców. Facebook traktuje je bowiem jako wartościowe treści, które wzbudzą zainteresowanie również u innych użytkowników serwisu. A Twój post obiegnie społeczność niczym viral w prawdziwego zdarzenia.
Dlaczego kampanie reklamowe na Facebooku nie działają
Czynników do stworzenia dobrej reklamy na fb jest tak dużo, że nie sposób je wypisać. W rezultacie kampanie reklamowe na Facebooku tworzone przez amatorów nie działają! Prawdopodobnie istnieją sposoby na skuteczniejszą promocję fanpage. Jakie? Wygląda na to, że odpowiedzią mogą okazać się polubienia na fanpage.
Dlaczego kampanie reklamowe na Facebooku nie działają?
Promujesz swój profil na Facebooku, korzystasz z Menedżera Reklam we właściwy sposób, ustawiasz konkretną promocję i… Mimo Twoich szczerych chęci – nie dzieje się zupełnie nic. Jeśli nie jest to Twoja pierwsza kampania na Facebooku, Twoje zdziwienie może być jeszcze większe. Czasem zdarza się też, że reklamy przez kilka dni działają bez zarzutu, jak gdyby nigdy nić. Żeby następnego dnia, po prostu przestać się wyświetlać lub mieć bardzo ograniczony, wręcz obcięty zasięg. Powody takiego stanu mogą być różne. Nie zawsze też będzie można je precyzyjnie wskazać, aby przejść do poprawienia ewentualnych niedociągnięć.
Dlaczego Facebook obniża zasięgi postów
Facebook systematycznie obniża organiczne zasięgi, aby w ten sposób zachęcić swoich użytkowników do inwestowania w płatną formę reklamy. Jeszcze jakiś czas temu, wartościowe treści mogły obronić się same. Niestety, należy to już do przeszłości. Reklama na Fb rządzi się swoimi zasadami, które nie do końca odpowiadają na faktyczne potrzeby użytkowników serwisu. Dlaczego tak jest?
Przyczyn takiego stanu jest kilka. Podstawową kwestia jest nieumiejętne konfigurowanie kampanii. Wynika to z nieznajomości potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Bardzo ważny jest też sposób rozliczania reklam. Ma on bowiem swoje odzwierciedlenie w oczekiwaniach reklamodawców, które nie zostaną spełnione już dzięki samemu kliknięciu ,,Promuj post”. Nie bez znaczenia pozostaje również dobór nagłówka, treści oraz zdjęć do sponsorowanego posta. Nawet dobrze wyklinana kampania, nie obroni słabych treści.
Jaka powinna być dobra reklama na fb
Dlatego niezależnie od tego, czy Twoja reklama na Fb będzie przygotowana w formie posta ze zdjęciem, czy wideo – musi być chwytliwa i przykuwać uwagę fanów. Użytkownicy bardzo często przewijają swoje tablice z aktualnościami na Facebooku, celowo nie zatrzymując się przy postach sponsorowanych lub oznaczonych jako reklama. Warto więc przygotować treść i wygląd postów w atrakcyjny i nieszablonowy sposób, aby odbiorcy zdecydowali się poświęcić czas na zgłębienie właśnie Twojego tematu.
Zyskaj nawet 500 prawdziwych obserwacji.
Realizacja tylko 10 minut od 6.99 zł.
Jeśli nie reklama, to…
Testujesz różne kampanie reklamowe na Facebooku, jednak nadal nie przynoszą one oczekiwanych rezultatów? Decydujesz się na kolejne wydatki, które nie zwiększają Twojej popularności? Jeśli tak – postaw na skuteczną promocję, która odbije się szerokim echem! Korzystając z serwisu Szybkielajki. W ten sposób nie tylko zwiększysz zainteresowanie swoim profilem, ale też odniesiesz inne, równie ważne korzyści. Czy wiesz ile kosztuje reklama na Facebooku, która jest skuteczna? Odpowiedź może Cię zaskoczyć!
Kupowanie lajków na Facebooku
Polubienia Twojej strony będą dla algorytmu Facebooka prostym sygnałem, że jest ona wartościowa i warto ją promować. Niekiedy by dostarczyć odpowiedniej liczby lajków reklama na fb musiałaby kosztować tysiące złotych! Informują one też innych użytkowników, że Twój profil zasługuje na zainteresowanie. I co najważniejsze – kupowanie lajków kosztuje Cię mniej, niż reklama na Facebooku. A przy tym ma w pełni przewidywalne efekty, które znasz już przed samym zakupem. Niczego więc nie ryzykujesz, czego nie mogą o sobie powiedzieć kampanie reklamowe na Facebooku.
Dlaczego warto zaufać Szybkie Lajki
Promocja Twojego profilu na Facebooku wymaga zaangażowania i konkretnej strategii. Zagłębianie się w proces przygotowania reklamy na Fb, może więc rodzić u Ciebie wiele pytań. Z tą myślą przygotowaliśmy dla Ciebie nasz poradnik. Wyjaśniamy w nim wiele niejasnych kwestii, które pomogą Ci w bardziej świadomy sposób podjąć decyzję o zainwestowaniu w reklamę na Facebooku. Być może zainteresuje Cię wybranie dla siebie nowych rozwiązań, które dają Ci nieznane wcześniej możliwości rozwoju? Zdecyduj, w takim kierunku chcesz podążać. Na naszej wiedzy i doświadczeniu – możesz zawsze polegać.
Szukasz kolejnego ciekawego poradnika? Być może zainteresuje Cię co to jest Pinterest?
https://szybkielajki.pl/pinterest-co-to-jest-poradnik/