Pinterest – co to jest i dlaczego warto z niego korzystaćNie wiesz co jest Pinterest? Chcesz poznać zasady działania tego serwisu i wykorzystać możliwości, jakie Ci daje? Jeśli tak – jesteś we właściwym miejscu. Przygotowaliśmy dla Ciebie kompletny przewodnik po Pintereście, pełen przydatnych informacji i wskazówek. Dzięki niemu zrozumiesz jak działa Pinterest i jak możesz z niego korzystać, by zaznaczyć swoją obecność w Internecie. Przejdźmy zatem do konkretów!

Omawiana strona: https://pl.pinterest.com/

Pinterest - Co to jest?

1. Pinterest – Co to jest?

 Pinterest dla osób prywatnych

2. Pinterest dla osób prywatnych

Pinterest dla firm

3. Pinterest dla firm

Pinterest konto firmowe a prywatne

4. Pinterest konto firmowe a prywatne

 Konto firmowe na Pinterest - Funkcje

5. Konto firmowe na Pinterest – Funkcje

Opłaty za używanie pinterest

6. Opłaty za używanie pinterest

Pinterest – co to właściwie jest?

Mówiąc najprościej jest to narzędzie w postaci serwisu społecznościowego, które pozwala na wyszukiwanie i przeszukiwanie ciekawych czy też kreatywnych pomysłów. Materiały wizualne wraz z linkami do konkretnych miejsc w sieci – są przechowywane na wirtualnych tablicach użytkownika, które można uporządkować w dowolnie wybrany przez siebie sposób.

Nie dziwi zatem fakt, że sama nazwa portalu Pinterest powstała z połączenia dwóch słów pin, czyli ,,przypinać” oraz interest, które oznacza ,,zainteresowania”. Sam portal określa się jako światowy katalog pomysłów, pełen różnego rodzaju porad, przepisów i inspiracji.

Pinterest to odpowiednik tablicy korkowej

Pinterest to odpowiednik tablicy korkowej

Często porównuje się go do wirtualnej tablicy korkowej, na której możesz przypinać interesujące Piny z ważnymi informacjami i zadaniami do wykonania. Podobnie też jak w przypadku tradycyjnej tablicy, zasoby zgromadzone w danym katalogu uporządkujesz w wygodny dla Ciebie sposób. A w razie potrzeby – wyrzucisz z niego to, co przestało być aktualne czy inspirujące.

Zyskaj nawet 500 prawdziwych obserwacji.
Realizacja tylko 10 minut od 6.99 zł.

Pinterest jako social media

Powstał on jako forma wizualnego serwisu społecznościowego. Dlatego pomoże Ci w znalezieniu i poukładaniu inspirujących grafik. Zgromadzonymi przez siebie zasobami możesz się swobodnie dzielić z innymi użytkownikami.

Pinterest pozwala Ci na to, dzięki kilku praktycznym funkcjom, takim jak:

  • zapisywanie na własnych tablicach – Pinów innych użytkowników,
  • dodawanie komentarzy do udostępnianych plików,
  • przesyłanie Pinów drogą e-mailową do dowolnych osób,
  • udostępnianie swoich kolekcji na innych portalach, takich jak Twitter czy Facebook.

Pinterest jako social media

Pinterest jako wyszukiwarka treści

Pinterest swoim sposobem działania przypomina inne, duże serwisy, takie jak Google czy Youtube. Wystarczy, że wpiszesz interesujące Cię słowa kluczowe, a pojawią się przed Tobą konkretne treści.

Bez trudu znajdziesz w ten sposób wszystkie powiązane ze sobą materiały wizualne. Potencjał Pinteresta możesz zatem wykorzystać nie tylko do rozwijania pasji, takiej jak blogowanie czy fotografia, ale również – do promocji swojego biznesu. Wystarczy, że świadomie pokierujesz swoimi działaniami w tym serwisie.

Pinterest jako wyszukiwarka treści

Czym są Piny na Pintereście?

Pinem jest tak naprawdę pojedynczy obrazek, jaki widzisz na Pintereście. Jest on opatrzony odpowiednim opisem, który może zawierać dobrane tematycznie hashtagi oraz linki do Twoich miejsc w sieci. Sam obrazek możesz przenieść na portal bezpośrednio ze swojego komputera lub zapisać pliki ze stron internetowych. Pinem może być równie dobrze materiał audio, video czy animowany GIF.

Na swojej tablicy pomieścisz do 100 tysięcy Pinów, co daje szerokie pole do rozmaitych aktywności. Twoja pomysłowość będzie zatem jedynym ograniczeniem.

Pinterest to miejsce dla blogerów

Pinterest to miejsce dla blogerów

Piny dodawane do tablic bezpośrednio ze stron WWW – są z nimi niejako trwale połączone. Oznacza to, że dany pomysł może być jedynie ,,zabawką” dla szerszego zagadnienia, omawianego np. na blogu, z którego pochodzi. Dzięki temu możesz dostarczać swoim obserwatorom nie tylko wizualnych inspiracji, ale też dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Lub jak ma to często miejsce – przekazywać swój punkt widzenia, który buduje trwałe zaangażowanie.

Co możesz zrobić z Pinami, które Cię zainteresują? Warto je przede wszystkim zapisać. W ten sposób nie znikną wśród wielu innych materiałów, które pojawiają się na Pintereście. Dobrze jest też polubić treści, które wydają Ci się interesujące lub zacząć je obserwować. W ten sposób wejdziesz w interakcję z innymi użytkownikami. A na Twojej tablicy może się pojawić więcej treści, pochodzących od interesujących Cię użytkowników. Tego rodzaju ustawienia zmienisz w dowolnej chwili, w zależności od aktualnych potrzeb.

Czym są Piny na Pintereście

Jak działają tablice na Pintereście?

Każdy ze zgromadzonych przez Ciebie Pinów, powinien być przypięty do danej tablicy. Pozwalają Ci one zorganizować swoją kolekcję Pinów – w logiczne kategorie. Mając do dyspozycji aż 500 tablic, z łatwością wyodrębnisz interesujące Cię kategorie tematyczne.

Jak zarządzać swoimi tablicami? Możesz je w dowolnej chwili dodawać, edytować, zmieniać ich nazwy, dobierać ciekawe okładki czy szczegółowe opisy. Bez trudu przeniesiesz też Piny pomiędzy tablicami.

Jeśli jednak szukasz gotowej inspiracji, podanej niemal na tacy – poszukaj tablic innych użytkowników Pinteresta i zacznij je obserwować. Wybieraj do woli sposób milionów różnych kolekcji.

Czym są tablice grupowe

Czym są tablice grupowe?

Kiedy Twoja aktywność na Pintereście najlepiej wyraża się w zespole – stwórzcie wspólnie tablicę grupową. Dodasz wtedy inne osoby jako współtwórców zgromadzonych tam materiałów wizualnych, w postać wybranej przez Was kategorii Pinów.

Żeby się tak jednak stało, zaproś osobę do wspólnej pracy nad tablicą. Wystarczy, że wyszukasz w jej opcjach sekcję WSPÓŁTWÓRCY i wprowadzisz tam konkretne imię i nazwisko, bądź też adres e-mail. Wybrana w ten sposób osoba, otrzyma od Ciebie wiadomość z zaproszeniem.

tablice grupowe pinterest

Co zyskuje twórca tablicy grupowej

Pamiętaj, że jako właściciel i twórca tablicy grupowej, możesz cieszyć się specjalnymi uprawnieniami:

  • podejmujesz decyzje o usunięciu danych Pinów (i ich twórców) z tablicy,
  • kontrolujesz wysyłkę zaproszeń do Twojej tablicy grupowej,
  • w razie potrzeby możesz opuścić tablicę albo ją usunąć.

Miej jednak na uwadze, że ostatnia z tych czynności jest już nieodwracalna. Staraj się więc podejmować tego rodzaju decyzje – w porozumieniu z innymi członkami grupy.

ukryte tablice pinterest

Jak działają ukryte tablice na Pinterest

Dodatkowo, jeśli pracujesz nad ,,tajnym projektem”, Pinterest umożliwia Ci utworzenie i zarządzanie tzw. ukrytą tablicą. Jej zawartość będzie wtedy widoczna tylko dla Ciebie oraz osób, które do niej zaprosisz. W ten sposób Piny, które zdecydujesz się na niej umieścić, nie będą widoczne w żadnym innym miejscu serwisu. Status ukrytej tablicy możesz dowolnie zmieniać, nadając jej też publiczne uprawnienia.

W tej części poradnika udzieliliśmy Ci wystarczająco wyczerpującej odpowiedzi na pytanie – co to jest Pinterest? Pamiętaj, że w zależności od swoich potrzeb i planów, możesz go wykorzystać na dwa podstawowe sposoby: jako narzędzie służące celom osobistym oraz firmowym. Dowiedź się zatem jaki wygląda zastosowanie Pinteresta dla każdej z tych grup użytkowników. Będzie Ci wtedy łatwiej ocenić, w jaki sposób chcesz wykorzystać potencjał tego serwisu.

Pinterest dla firm i osób prywatnych


Odpowiadając na pytanie Pinterest co to jest, możemy podzielić portal na „dwie strony”. Po pierwsze konta osobiste i część firmowa. Dowiesz się jakie są różnice pomiędzy nimi i dlaczego używanie pinteresta może Ci się opłacić. Przekonaj się jaki rodzaj będzie lepszy dla Ciebie i zarejestruj się na Pinterest.

pinterest co to jest

Co oznacza Pinterest dla ,,zwykłych” osób?

Jeśli nie wiesz do końca, jak będzie się rozwijał Twój profil, zacznij od jego osobistej wersji. W dowolnej chwili możesz przekształcić swoje konto indywidualne – w firmowe. Dzięki temu poznasz podstawowe funkcjonalności serwisu, by w razie potrzeby przejść na kolejny poziom.

Co oznacza Pinterest dla ,,zwykłych” osób

Sprawdź, jak założyć konto osobiste na Pinterest

Zacznij od wejścia na oficjalną, polską stronę Pinteresta. Następnie wprowadź swój adres e-mail, wybierz hasło i kliknij KONTYNUUJ. Znajdujesz się teraz na stronie rejestracji nowego użytkownika. Uzupełnij poprawnie wszystkie wymagane dane i ZAREJESTRUJ SIĘ.

W kolejnym kroku Pinterest poprosi o polubienie 5 interesujących Cię tematów. Dobrze się zastanów nad swoim wyborem, ponieważ proponowane Ci później Piny – będą dobierane właśnie w oparciu o te kategorie. Swój wybór możesz oczywiście w dowolnej chwili zmienić, jeżeli zaczniesz potrzebować nowych pomysłów.

dodawanie do tablicy na pinterest

Dodawanie do tablic na Pinterest

Swojego wyboru możesz dokonać na dwa sposób. Jeden z nich polega na klikaniu w zdjęcia tablic, które Cię zaciekawią, a drugi – na wpisaniu konkretnego hasła w oknie wyszukiwania. Przy czym dużo więcej możliwości daje Ci ten drugi sposób, ponieważ działa podobnie jak popularna wyszukiwarka Google. Pozwala Ci więc znaleźć więcej interesujących kategorii, których z pewnością nie zasugeruje sam Pinterest.

Zauważ, że po wpisaniu zaledwie kilku początkowych liter danego tematu, zawartość wyświetlanej tablicy zmienia się. Serwis błyskawicznie reaguje na Twoje działanie, kierując się wewnętrznym algorytmem.

Podsumowanie rejestracji

Gdy wskażesz już 5 interesujących kategorii, kliknij GOTOWE. Teraz portal automatycznie przekieruje Cię na Stronę Główną swojego nowo powstałego konta osobistego. Proces rejestracji dobiegł niemal do końca. Pozostało Ci już tylko potwierdzić całą tę czynność na poczcie e-mail. Sprawdź więc swoją skrzynkę i zatwierdź otrzymany link rejestracyjny. Kiedy to zrobisz, system znów przeniesie Cię na Twoją Stronę Główną w Pintereście.

Teraz już wiesz, co to jest Pinterest osobisty. Założenie profilu w serwisie zajmuje zaledwie kilka chwil i od razu możesz nim cieszyć. Od chwili utworzenia konta, Pinterest będzie przesyłać Ci cykliczne wiadomości o nowych Pinach należących do kategorii, którą lubisz.

Dobrze jest też uzupełnić dane w swoim profilu i wybrać ustawienia, które ułatwią Ci codzienne korzystanie z Pinteresta.

Zyskaj aż 1000 prawdziwych lajków.
Realizacja już w 10 minut od 5.99 zł.

Czym jest Pinterest dla firm?

Prowadzisz blog lub inny, własny biznes? Jeśli tak, z pewnością zainteresuje Cię konto firmowe na Pintereście. Przekonaj się, że jego konfiguracja jest równie łatwa, jak w przypadku konta osobistego. Daje jednak znacznie większe możliwości rozwoju i promocji Twojego biznesu w Internecie.

pinterest dla firm

Pinterest – co to oznacza dla firm?

Korzystając z niego na polu biznesowym, akceptujesz określone warunki użytkowania serwisu – przez właścicieli kont firmowych. Wynika z nich kilka ważnych dla Ciebie informacji:

  • posiadasz wszystkie prawa do umieszczanych przez Ciebie treści, a cała odpowiedzialność za nie – leży po Twojej stronie,
  • nie możesz publikować na Pintereście materiałów, które w jakiś sposób naruszają prawo,
  • ponosisz odpowiedzialność za osoby trzecie, które dodają treści do Twoich tablic,
  • potwierdzasz, że publikowane przez Ciebie materiały nie naruszają praw osób trzecich,
  • po zamknięciu Twojego firmowego konta zarówno serwis Pinterest, jak i jego użytkownicy mogą korzystać z opublikowanych przez Ciebie zasobów,
  • Pinterest zastrzega sobie prawo do moderowania i usuwania dodanych przez Ciebie treści, jeśli naruszają wyżej wymienione zasady.

Kiedy zdecydujesz się na założyć konto firmowe na Pinterest, możesz skorzystać z dwóch możliwości. Założyć je od początku lub przekształcić swoje dotychczasowe konto osobiste – w firmowe. Poznaj zatem oba te sposoby i wybierz najwygodniejszy dla siebie.

jak założyć konto firmowe na Pinterest

Zakładanie nowego konta firmowego

Przejdź do strony logowania na polskiej stronie Pinterest i wyszukaj w dolnym pasku zakładkę FIRMY. Wybierz opcję DOŁĄCZ JAKO FIRMA. Wprowadź teraz adres e-mail, ustaw hasło i podaj nazwę swojej firmy lub prowadzonego bloga. Następnie przejdź do sekcji WYBIERZ TYP FIRMY.

Sugerowane przez Pinterest warianty pozwolą Ci znaleźć kategorię, która najlepiej odpowiada prowadzonej przez Ciebie działalności. Do wyboru masz nie tylko profesjonalne zawody wykonywane przez freelancerów (takie jak grafik czy fotograf), ale też handel, media, firmy lokalne czy organizacje non- profit.

Skoro więc znasz już wszystkie warunki korzystania z serwisu, możesz bez obaw kliknąć okno UTWÓRZ KONTO.

tematy na pinterest

Polubienie 5 tematów

Kolejnym krokiem, niezbędnym do skonfigurowania Twojego firmowego konta na Pinterest, jest określenia kategorii zainteresowań. Najlepiej jest to zrobić od razu, jeśli jednak nie masz na to czasu – możesz wrócić do tych ustawień w dowolnym momencie. Jeśli jednak poświęcisz na to odpowiednią ilość czasu, ułatwisz swojej firmie szybki rozwój w przestrzeni Pinteresta.

Wszystko co musisz zrobić, to wpisać interesujący Cię temat w polu wyszukiwania. Serwis sam zasugeruje tablice tematyczne, powiązane z Twoimi zainteresowaniami. Uzyskana w ten sposób wiedza pozwoli na stworzenie Strony Głównej, która da Ci praktyczne źródło inspiracji.

Pozostaje Ci tylko potwierdzić adres e-mail, wskazany podczas rejestracji firmowego konta. Wtedy Pinterest automatycznie przeniesie Cię na Stronę Główną, gdzie możesz dokończyć uzupełnianie swojego profilu.

Zmiana konta osobistego na firmowe

Zmiana konta osobistego na firmowe

Pinterest pozwala Ci też zmianę Twojego dotychczasowego, prywatnego konta – na firmowe. Aby to zrobić, zaloguj się do swojego profilu i kliknij (…). Pojawi się przed Tobą rozwijana lista. Wybierz na niej opcję PRZEJDŹ DO NARZĘDZI BIZNESOWYCH. Uzupełnij wymagane dane i kliknij okno ZAMIEŃ.

zalety konta firmowego na pinterest

Co daje Ci konto firmowe na Pinterest?

W sytuacji gdy Pinterest jest Ci potrzebny do prywatnych celów – konto firmowe nie będzie dla Ciebie dobrym rozwiązaniem. Do wyszukiwania i kolekcjonowania interesujących Cię materiałów, w zupełności wystarczy podstawowe konto osobiste. Na utworzonych wcześniej tablicach – możesz umieszczać inspirujące Piny zawierające chociażby dekoracje DIY czy pomysły na aranżacje wnętrz. Twoje konto ma przecież pomagać Ci w uporządkowaniu otaczającego świata. To od Ciebie zależy, gdzie będziesz szukać nowych pomysłów.​

Kiedy jednak masz własny biznes lub prowadzisz blog i chcesz go promować – konto firmowe może Ci w tym pomóc. Z założenia jest ono bowiem tworzone dla Twoich odbiorców. Dlatego uzupełnia je katalog narzędzi, przydatnych podczas optymalizacji działań biznesowych na Pintereście. Pomogą Ci one w zwiększaniu ruchu, kierowanego z konta Pinterest – na blog czy stronę Twojej firmy.

statystyki Pinteresta

Jakie informacje dają Ci statystyki Pinteresta?

Chcesz prowadzić swoje biznesowe konto w sposób przemysłany? Korzystaj ze statystyk, które są podpięte bezpośrednio do Twojego konta. Dostarczą Ci one informacji z 3 głównych obszarów:

  • profil na Pintereście (wyświetlenia, kliknięcia i przypięcia),
  • odbiorcy, do których docierasz (ich demografia i zainteresowania),
  • aktywność pochodząca z Twojej strony internetowej (wyświetlenia, kliknięcia czy przypięcia).

Co daje pinterest dla firm


Pinterest jest to bardzo potężne narzędzie dla osób kreatywnych poszukujących inspiracji, nie bez powodu konto firmowe dostarcza zatem większych możliwości. Przekonaj się ile możesz zyskać jako firma na Pinterest przy pomocy licznych rozwiązań i pomysłów na umieszczanie interesującej treści.

pinterest dla firm

Funkcje Pinterest w ramach firmowego konta

Wystarczy kilka prostych kroków, które pozwolą Ci rozwijać Twój biznes z pomocą portalu Pinterest. Przedstawione działania są dostępne dla wszystkich posiadaczy firmowych kont, jednak wielu z nich nie ma o tym nawet pojęcia. Co zatem możesz zrobić, żeby czerpać wymierne korzyści ze swojej obecności na Pinterest?

Rich Pins

Rich Pins

Korzystanie z opcji tzw. ,,wzbogaconych Pinów” pozwoli Ci rozbudować każdy z dodanych przez Ciebie opisów. Co ważne, zrobisz to zupełnie za darmo. Dostarczysz swoim odbiorcom dodatkowe informacje, które zachęcą ich do wejścia w interakcję z Twoją firmą.

Rich Pins można podzielić na kilka podstawowych rodzajów: produkt, artykuł, miejsce, przepis oraz film. Wystarczy, że wybierzesz odpowiednią kategorię dla swojego Pina, zapoznasz się z jego dokumentacją, opatrzysz go metatagami i zatwierdzisz całą konfigurację.

Konkursy

Konkursy

Chcesz zorganizować konkurs na Pinterest? Nic prostszego. Sam serwis nie opracował sztywnych reguł w tym zakresie, więc możesz się tutaj popisać swoją kreatywnością. Zachęcaj swoich odbiorców do wspólnego tworzenia tablic tematycznych i inspiruj ich do działania. Nie tylko w odniesieniu do twojej marki. Organizując konkursy, warto wychodzić poza przyjęte schematy. W ten sposób uda Ci się zbudować większe zaangażowanie i budować nowe zasięgi.

Tablice grupowe

Tablice grupowe

Każda tablica może stać się ,,otwartą”, jeśli ją tak zaprojektujesz. W menu edycji wskaż osoby, które mogą dodawać Piny do Twojej tablicy. Zaproś ich do działania drogą e-mailową. W ten sposób zbudujesz zaangażowane grono fanów, które wspólnie z Tobą będą budować identyfikację wizualną Twojej firmy.

Case study

Case study

Pokaż swoim odbiorcą, co inspiruje innych. Stwórz własną tablicę z popularnymi Pinami i udostępnij ją na swojej stronie internetowej. Możesz w ten sposób zainteresować klientów swojego sklepu – popularnymi treściami, zachęcając tym samym do zakupów. Wykorzystasz tutaj tzw. ,,społeczny dowód słuszności”, potwierdzając wymierną wartość Twojej oferty.

co to jest pinterest

Opowiadanie historii

Stwórz tablice, które pomogą opowiedzieć Ci o rozwoju Twojej marki. Wykorzystaj pozytywne skojarzenia wizualne, które zapadają w pamięć i pozwolą zidentyfikować się z Twoimi wartościami. Zwracaj uwagę na tematy, wynikające z misji Twojej marki.

Pinterest jest idealnym miejscem, w którym możesz postawić na kreatywność, która daje coś więcej, niż same cele biznesowe.

Opowiadanie historii

Intuicyjne widgety

Jeśli chcesz dodać je do swojej strony, przejdź do sekcji PINTEREST DLA BIZNESU i postępuj według zamieszczonych tam instrukcji. W ten sposób skopiujesz kod źródłowy, który wystarczy umieścić w odpowiedniej części kodu swojej witryny.

follow na pinterest

Przycisk Follow

Szczegółową instrukcję znajdziesz w sekcji PINTEREST DLA FIRM. W pierwszym kroku należy wygenerować gotowy kod, który przeniesiesz do kodu źródłowego strony. Zrobisz to podając adres profilu marki i jej nazwę w polach formularza. W ten sposób dasz się znaleźć swoim odbiorcom.

Kiedy osoba odwiedzająca Twoją stronę zobaczy możliwość śledzenia firmy na Pintereście, jest duża szansa, że pozyskasz unikalnego użytkownika. Dużo łatwiej będzie Ci też wejść z nim a aktywną relację. Zwiększając widoczność swojego konta – generujesz konkretny ruch!

Linkowanie Pinów

Linkowanie Pinów

Postaraj się o to, żeby każdy dodawany przez Ciebie Pin zawierał link do Twojej strony internetowej. To kolejny sposób na generowanie organicznego ruchu w witrynie. Kiedy dany użytkownik zainteresuje się Twoimi treściami – zostanie przekierowany w miejsce, gdzie uzyska więcej informacji. Być może zechce kupić produkt, poznać szczegóły kursu czy wziąć udział w promowanym przez Ciebie wydarzeniu? Warto więc ułatwić mu te poszukiwania.

Opłaty za używanie Pinterest


Niezależnie od tego jakiego konta na Pinterest potrzebujesz, używanie serwisu jest całkowicie bezpłatne! Dodatkowo pozwala Ci czerpać zyski w postaci linków i przenosić obserwujących bezpośrednio na bloga lub stronę sklepu. Możesz wykorzystać również reklamy na pinterest (płatne) aby zapewnić sobie skuteczniejszą promocję.

opłaty za pinterest

Czy Pinterest jest darmowy?

Bez względu na to jaki rodzaj konta dla siebie wybierzesz – jest ono w pełni darmowe. Proces rejestracji, konfiguracji i obsługi Twojego profilu jest bezpłatny, a jednocześnie daje Ci konkretne możliwości.

Innowacyjne narzędzia, nad którymi Pinterest ciągle pracuje i które testuje, mogą sprawić, że Pinterest stanie w przyszłości się najbardziej praktycznym i pomocnym dla użytkowników serwisem.

To sprawia, że także w Polsce Pinterest, może zyskać na popularności nie tylko wśród zwykłych użytkowników, ale przede wszystkim, wśród przedsiębiorców czy Glogerów. Pozwala on bowiem wprosty, niemal intuicyjny sposób promować, a także sprzedawać swoje produkty i usługi.

Czy Pinterest jest darmowy

Podsumowanie

Podstawowym powodem dla którego Pinterest różni się od innych serwisów społecznościowych, jest to, że pełni zdecydowanie inną funkcję. Jak wspomnieliśmy już wcześniej, celem przeciętnego użytkownika Pinteresta nie jest publikowanie własnych pomysłów lub treści, ale zapisywanie treści, które uzna za wartościowe. Mogą mu one posłużyć nie tylko w celach zakupowych, ale też jako inspiracja. Jeśli zatem należysz do firm, które chcą rozpowszechniać swoje treści lub promować produkty – Pinterest jest doskonałym narzędziem do wykorzystania go w celach marketingowych.

Przyszedł zatem czas na Ciebie i Twoją wielką przygodę z tym światowym katalogiem pomysłów. Kolekcjonuj inspiracje i stań się źródłem natchnienia dla innych. Kreuj wizerunek swojej marki osobistej, aby rozwijać ją na całkiem nową skalę.

Pinterest może być doskonałym uzupełnieniem w arsenale narzędzi, które stosujesz obecnie do promocji własnego bloga i biznesu. Warto nauczyć się wykorzystywać to wyjątkowe narzędzie w codziennej pracy, związanej z popularyzacją tworzonych przez Ciebie treści w Internecie. Być może zainteresuje Cię też nasz wpis o zarabianiu na Instagramie https://szybkielajki.pl/jak-zarabiac-na-instagramie/ , zobacz jak możesz zacząć zarabiać, ile i na co zwracać uwagę przy zawieraniu współprac z firmami.

5/5 - (3 votes)