Jak prowadzić bloga?

Zastanawiasz się jak prowadzić bloga ale nie wież od czego zacząć? Publikowanie w Internecie stało się łatwiejsze, blogi stały się bardziej powszechne. Osoby z niewielkim doświadczeniem technicznym lub bez niego mogą uruchamiać bloga na dowolnej liczbie różnych platform. Konsumenci czytają blogi na większą stawkę niż kiedykolwiek wcześniej. Dokładne liczby są trudne do znalezienia, biorąc pod uwagę, jak szeroko rozproszone są blogi, ale każdego miesiąca jest więcej niż 33 miliony nowych postów przy użyciu samego WordPressa.

Jak prowadzić bloga

Rodzaje blogów w internecie

Firmowe: Te blogi są pisane przez firmę dla jej klientów fanów. Często znajdują się one na głównej stronie firmy lub w jej dedykowanym podkatalogu. Tematy takich blogów to zazwyczaj wiadomości i ogłoszenia lub informacji o nowych produktach, a lub planowanych zmianach czy pytaniach do społeczności.

Osobiste: Jest to kategoria blogów których pasją twórcy jest prowadzenie swojego rodzaju dziennika online, mogą być one później przekształcone w inne rodzaje blogów, ale ich główną funkcją jest dzielenie się swoim życiem i doświadczeniami i ogólnie kierowanie do obecnych przyjaciół i rodziny.

Profesjonalne: Blogi profesjonalne charakteryzacją się zaawansowaną tematyką dostępną jedynie dla zamkniętych grup. Czytanie takich tekstów zwykle jest trudniejsze ponieważ mogą być one pisane językiem ludzi wtajemniczonych w tematykę. Blogi o tematyce specjalistycznej mogą opierać swoje dochody na reklamach, a nawet lokowaniach. Strony te robione są czysto komercyjnie z nastawieniem na zarobek.

Sale
InstagramInstagram hover

Obserwacje na Instagramie

11.99419.99
Sale
FacebookFacebook hover

Polubienia strony na FB

28.48495.98

Co dodawać i jak prowadzić bloga

Każdy blog ma własny zestaw celów. Niektóre są prowadzone przez osoby indywidualne, niektóre przez firmy, a inne przez połączenie tych dwóch typów. Jak prowadzić bloga by zdobyć popularność i pieniądze? Chociaż możesz znaleźć bloga obejmującego prawie wszystko, istnieje kilka nadrzędnych segmentów, do których zazwyczaj należą:

Autorytet: Twój blog powinien być używany do pomagania w ustanawianiu autorytetu poprzez treści, które zwiększają wartość Twojej branży jako całości. To powiedziawszy, jak ustawić swój blog może wpłynąć na autorytet w niektórych niszach. Samo-hostowany blog będzie najbezpieczniejszym zakładem dla wszystkich. Jest rozszerzeniem twojej witryny i powinno być traktowane tak samo profesjonalnie.

Treść: W zależności od branży i częstotliwości, z jaką chcesz publikować, tworzenie treści może być trudnym zadaniem. Kluczem jest zachować kreatywność i myśleć jak użytkownicy. Jakie informacje chcieliby zobaczyć? Jakie informacje pomogłyby im skuteczniej wykorzystywać Twoje produkty lub ułatwiałoby im życie? Co by im zabawiło? Możesz dotrzeć do sedna wielu z tych pytań, analizując dane z analityki witryny. Trochę trudniej, gdy Google ukrywa słowa wyszukiwane w wyszukiwarce za pomocą “(nie dołączono)” w pulpitach nawigacyjnych GA, ale istnieje wiele innych źródeł cennych informacji o użytkownikach. Jeśli korzystasz z AdWords, nadal będziesz mieć dostęp do niektórych danych słów kluczowych.

korzyści z prowadzenia bloga

Korzyści z prowadzenia bloga

  • Możliwość założenia własnej działalności, biznesu

 Niekiedy osoby zaczynające blogować wyłącznie w celu spełniania swojego hobby zamienia pasję na pracę. Natomiast nie są świadomi korzyści prowadzenia bloga. To dobry sposób na rozwinięcie swojej własnej działalności. Z tego właśnie skorzystał między innymi  Pat Flynn, który stworzył bloga poświęcającemu swoimi przemyśleniami i spostrzeżeniami na temat architektury. Podczas kiedy Flynn został zwolniony z pracy, postanowił wziąć trochę na poważniej swojego bloga, na którym dziś zarabia ponad 10 tysięcy dolarów rocznie! :0 To dobry przykład na dla osób, które zastanawiają się nad założeniem bloga.

  • Stań się lepszym pisarzem

To oczywiste, że kiedy piszesz dużo artykułów na swojego bloga, Twoja styl i gramatyka staje się  lepsza.  Jest to bardzo ważne by pisać poprawnie i swobodnie przekazywać swoje myśli. Będzie nam prościej dotrzeć do nowych odbiorców, a czytelnikom znacznie łatwiej będzie się czytało Twoje teksty. Studiujesz dziennikarstwo lub polonistykę? Z pewnością blogowanie pomorze Ci w pisaniu lepszych prac czy lepszym przekazywaniu myśli.

Sale
InstagramInstagram hover

Obserwacje na Instagramie

11.99419.99
Sale
FacebookFacebook hover

Polubienia strony na FB

28.48495.98

Skąd brać pomysły na wpisy na bloga

Możesz także zajrzeć do stron konkurencji, rozmów towarzyskich, twoich przychodzących pytań i odpowiedzi, żądań obsługi klienta i wszelkich innych kanałów zwrotnych, które posiadasz. Jak zacząć prowadzić bloga? i skąd czerpać pomysły? Po prostu rozejrzyj się wokół i będziesz musiał wymyślić inne pomysły. Innym pomysłem jest otwarcie rozmowy z kolegami, a nawet z samymi klientami, aby zrobić z nich wspólny wysiłek. Utworzenie kalendarza treści, w którym możesz uporządkować te pomysły, będzie działać, abyś był na dobrej drodze i zapobiegał utracie któregoś z tych wspaniałych pomysłów.

Coraz częściej hasło: ”jak zacząć prowadzić bloga” pojawia się na stronach wyszukiwarek. Udane blogowanie to dużo pracy. W zależności od tego, jaki sukces oznacza dla Ciebie i Twojej firmy, może on obejmować dowolną liczbę osób – marketerów i menedżerów produktu – to dopiero początek. Więc jak zacząć prowadzić bloga? Blog to okazja, aby zaprezentować kulturę i osobowość firmy, jednocześnie rzucając nieco światła na oferowane produkty.

Zobacz też: Jak zdobyć followersów na Instagramie

Jak prowadzić bloga i dlaczego powinieneś go mieć!
Ocena 5 z: 5